شرکت به پالایش سبز آناهیتا

تولید کننده و تامین کننده تجهیزات و مواد مرتبط با صنعت آب و فاضلاب

BehPalayesh.com
031 - 42243600

فرآیند تصفیه فاضلاب رشد چسبیده مستغرق

فرآیند هوازی فیلم ثابت مستغرق شامل سه فاز می باشد

یک بستر، لایه بیولوژیکی و مایع،BOD و یا NH3-N حذف شده از مایع در حین عبور از لایه بیولوژیکی اکسید می شوند. اکسیژن از طریق هوادهی دیفیوزری به درون بستر یا پیش محلول سازی آن در فاضلاب ورودی تامین می گردد.  فرآیندهای هوازی فیلم ثابت شامل راکتورهای بستر آکنده جریان رو به پایین،راکتورهای بستر آکنده جریان رو به بالا و راکتور بستر سیال جریان روبه بالا هستند.نوع و ابعاد بستر عامل مهمی است که بر خصوصیات عملکردی و بهره برداری فرآیندهای رشد چسبیده مستغرق اثر می گذارد.  طرح ها به لحاظ شکل بستر و نحوه توزیع جریان ورودی و خروجی و جمع آوری با هم تفاوت دارند.  هیچ گونه عملیات زلال سازی در فرآیند رشد چسبیده مستغرق هوازی انجام نمیشود و جامدات مازاد حاصل از رشد جرم سلولی و جامدات معلق جریان ورودی در سیستم به دام افتاده و باید به صورت دوره ای حذف شوند.  بیشتر طرح ها به یک سیستم شستشوی معکوس،مشابه نمونه مورد استفاده در یک واحد صاف سازی آب نیاز دارند تا جامدات تجمع یافته را با فشار آب به صورت روزانه خارج کند.

مهمترین مزایای فرآیند رشد چسبیده مستغرق

شامل فضای مورد نیاز کم،قابلیت تصفیه موثر فاضلاب های رقیق، عدم نیاز به ته نشینی لجن بر خلاف فرآیند لجن فعال و جنبه های زیبایی شناختی می باشند.

همانند بسیاری از فرآیندها،صاف سازی جامدات برای تولید پسابی با کیفیت بالا انجام میشود.یک چنین سیستم های فیلم ثابتی،دارای زمان ماند هیدرولیکی معادل کمتر از1تا 1.5 ساعت بر مبنای حجم خالی حوضچه می باشد.

معایب این سیستم ها شامل پیچیدگی بیشتر به لحاظ تجهیزات و کنترل،محدودیت های اقتصادی به لحاظ کاربرد در تاسیسات بزرگتر و بطور کلی هزینه سرمایه گذاری بیشتر در مقایسه با تصفیه به روش لجن فعال است.

انواع گوناگونی از فرآیندهای رشد چسبیده مستغرق مورد استفاده قرار گرفته اند.فرآیندهای مورد اشاره شامل فرآیند Biocarbone با جریان رو به  پایین،فرآیند Biofor با جریان رو به بالا فرآیند Biostyre و راکتور هوازی بستر سیال جریان رو به بالا هستند.یآیندهایبیفغا

چرا شرکت ما ؟

تحویل سریع 15 الی 30 روز کاری پس از سفارش
خدمات قبل از فروش تست دستگاه، مشاوره فنی، انتخاب مدل
ارسال به تمام نقاط کشور امکان ارسال دستگاه به تمام نقاط ایران
گواهینامه CE - ISO - BV - SGS
محصولات برند تست دستگاه، مشاوره فنی، انتخاب مدل
خدمات پس از فروش راهنمای نصب و راه اندازی - یک سال گارانتی
پشـتیـبانی آنلایـن